Wykorzystywanie Instagrama w życiu małych i średnich firm.

Chciałbyś zaistnieć ze swoją działalnością w sieci? Szukasz najlepszego sposobu na rozwój firmy? Dziś konto na Instagramie to nie tyle dobre rozwiązanie, co wręcz konieczność. Sprawdź, jak wykorzystać tę aplikację w życiu małych i średnich firm i jakie mogą płynąć z tego korzyści.

 

INSTAGRAM NA POWAŻNIE

Uważasz, że Twojej firmie wystarczy strona internetowa i eleganckie wizytówki? Wydaje Ci się, że Instagram to miejsce odpowiednie dla nastolatków i fanek mody? Zajrzyj do statystyk, a z całą pewnością zmienisz zdanie. Pod koniec sierpnia 2017 roku z Instagrama korzystało już 800 milionów aktywnych użytkowników, spośród których aż 500 milionów odwiedzało serwis każdego dnia. Co ciekawe, jeszcze w kwietniu tego roku użytkowników było 700 milionów. Co to oznacza? Że zaledwie w ciągu kilku miesięcy z Instagrama zaczęło korzystać 100 milionów kolejnych, potencjalnych odbiorców Twojego contentu. Instagram to narzędzie, które stale się rozwija, a od kiedy znalazło się pod skrzydłami Facebooka coraz wyżej na liście priorytetów stawia reklamodawców i profile firmowe, rozwijając możliwości promowania postów i modyfikacji grupy docelowej. Z Instagramem najwyższy czas się zaprzyjaźnić – szczególnie, jeśli prowadzisz mały lub średni biznes, a masz apetyt na więcej. Dlaczego? Już podpowiadam.

 

DLACZEGO WARTO KORZYSTAĆ Z FIRMOWEGO INSTAGRAMA?

  • Zdobędziesz odbiorców zainteresowanych Twoją działalnością, również takich, którzy nigdy nie dowiedzieliby się o Twoim istnieniu, gdyby nie media społecznościowe.
  • Będziesz miał możliwość poznać bliżej swoich klientów, zrozumieć ich potrzeby i wejść w interakcję z nimi
  • Podzielisz się życiem firmy, a tym samym – zbliżysz do niej odbiorców i klientów.
  • Ułatwisz klientom czy kontrahentom kontakt z Tobą (uwierz, nawet duże przedsiębiorstwa coraz częściej stawiają na uproszczoną formę kontaktu).
  • Będziesz miał możliwość na bieżąco podglądać konkurencję i inspirować się ciekawymi rozwiązaniami, na jakie wpadły inne firmy, nie tylko z Twojej branży.
  • Dzięki nowoczesnym narzędziom, takim jak Instafame, będziesz miał możliwość precyzyjnie określić grupę docelową dla swojego contentu i przygotować najbardziej efektywną kampanię promocyjną (nawet, jeśli daleko Ci wielkością do Coca-Coli).
  • Pokażesz swoje produkty czy usługi w najlepszym świetle! Pomogą Ci w tym nie tylko przemyślane zdjęcia, ale też posty innych użytkowników, na których się pojawiają.
  • Będziesz miał możliwość monitorować „na żywo”, co interesuje ludzi, a co się nie sprawdza. Służy do tego nie tylko analiza efektów kampanii promocyjnej czy statystyk, ale też sprawdzanie listy najpopularniejszych postów czy hasztagów w serwisie.

 

JAK WYKORZYSTAĆ FIRMOWY INSTAGRAM?

 

1. WINDOW SHOPPING W SIECI

Swój profil na Instagramie powinieneś traktować jak rodzaj sklepowej witryny, która – stworzona zgodnie z zasadami visual merchandisingu – ma zachęcać do wejścia, odwiedzin, a przede wszystkim – zakupów. Zwłaszcza, jeśli oferujesz konkretne produkty czy usługi. Uwagę potencjalnych klientów pomoże Ci zatrzymać przemyślany content, dopracowana w najmniejszych detalach siatka czy interesująca strategia na Insta Stories. Pamiętaj, że mózg człowieka przetwarza obiekty wizualne 60 tysięcy (!) razy szybciej, niż tekst. Bierz przykład z profili należących nie tylko do dużych marek (takich jak Asos, Starbucks, Forever21, Nike, Red Bull czy Audi) ale też mniejszych brandów (RISK made in Warsaw, Glossier, Ministerstwo Dobrego Mydła czy Magdalena Tekieli). Nie zapomnij o powiązaniu Instagrama z innymi profilami w mediach społecznościowych i o opublikowaniu w zakładce „BIO” linka do swojego portalu czy sklepu.

 

2. ZA ZAMKNIĘTYMI DRZWIAMI

Jak powstają Twoje produkty? Jak wygląda zwyczajny dzień w Twojej firmie? Jak radzisz sobie z przejściowymi trudnościami i gdzie szukasz inspiracji? Ludzie coraz częściej wybierają marki, z którymi mogą się zidentyfikować. Nawet, jeśli dopiero rozkręcasz swój niewielki biznes, bierz przykład z takich gigantów, jak adidas Originals czy Allegro i uwierz w siłę storytellingu, czy w sztukę świadomego budowania relacji z klientem. Publikuj co jakiś czas fotki typu „behind the scenes”, pokazuj życie prywatne współpracowników (ale nie zapominaj o proporcjach – w końcu najważniejsza jest Twoja działalność), na Instagram Stories nie obawiaj się odsłaniać rąbka tajemnicy i relacjonować, nad czym aktualnie pracujesz. To sprawi, że klienci będą żyli życiem Twojej firmy i chętniej zdecydują się na Twoje produkty czy usługi.

 

3. INFORMACJA O OFERCIE, OKAZJACH I ZNIŻKACH

Wielu ludzi obserwuje firmowe profile po to, by być na bieżąco z ofertą marki i jak najszybciej otrzymywać informacje dotyczące nowej oferty czy atrakcyjnych zniżek. Wykorzystaj to! Pisz o aktualnych przecenach w Twoim sklepie, prezentuj przecenione produkty i nowości, zachęcaj potencjalnych klientów do wykorzystania kodu rabatowego czy tzw. happy hours. Dzięki temu przekierujesz ruch z Instagrama na portal czy do sklepu internetowego i zwiększysz konwersję. Jeśli zajmujesz się usługami, informuj za pośrednictwem Instagrama, jak wygląda Twój aktualny grafik czy gdzie można Cię spotkać. Organizuj też proste, angażujące konkursy, w których obserwujący mogą wygrać atrakcyjne nagrody.

 

4. SPERSONALIZOWANA REKLAMA

Instagram ma dostęp do wyszukiwań oraz polubień użytkowników, a wiedza ta wykorzystywana jest w celu personalizacji reklamy. Co to znaczy? Że zwyczajny użytkownik widzi w serwisie to, co powinno najbardziej mu się spodobać, bo odpowiada jego potrzebom czy zamiłowaniom. Dzięki temu szybciej zareaguje na określony post, klikając „lajk”, przechodząc do profilu marki, a w następnej kolejności – na przykład na stronę jej sklepu. Tego rodzaju reklama wymaga od tworzącej ją firmy odpowiedniej strategii, określenia targetu (czyli grupy docelowej) i wybrania najlepsze formy (Image ads, Video ads, reklamy karuzelowe). Jeśli chciałbyś wykorzystać te możliwości najbardziej efektywnie, skorzystaj z takich rozwiązań jak Instafame – nasi eksperci przygotują najbardziej dopasowaną do potrzeb Twojej firmy kampanię i przeanalizują z Tobą jej wyniki. Instafame przetestujesz przez tydzień za darmo i bez żadnych zobowiązań! Wystarczy, że prześlesz nam formularz kontaktowy.

Dzięki rosnącej popularności i dostępności takich funkcji, jak na przykład geotagowanie, Instagram to fantastyczne narzędzie do budowania wartościowych, spersonalizowanych relacji z potencjalnymi i aktualnymi klientami. Zwłaszcza w przypadku lokalnych biznesów możliwości promocji i realizacji kampanii marketingowych są w zasadzie nieograniczone. Grzechem byłoby nie wspomnieć przy tej okazji o stosunkowo niskich kosztach pozyskiwania nowych obserwujących i reklamy na Instagramie, wynikających m.in. z precyzyjnego targetowania.

 

5. METODA NA WYRÓŻNIENIE

Wiele marek, poza korzystaniem z kampanii promocyjnych, decyduje się również na niekonwencjonalne rozwiązania, na przykład tzw. marketing wirusowy, czyli tworzenie intrygujących czy zabawnych reklam, które – share’owane przez użytkowników sieci – w krótkim czasie osiągają maksymalnie wysokie zasięgi. Chociaż takie kreatywne rozwiązania są szczególnie chętnie wykorzystywane przez mniejsze, chcące wyróżnić się na rynku firmy, sięgają po nie także duże brandy, takie jak McDonald’s (autor hasztaga #MamSmakaNaMaka) czy Mercedes-Benz (autor kampanii na Instagramie z 2014 roku, w której można było zaprojektować własny model auta).

 

6. WSPÓŁPRACA, KTÓRA SIE OPŁACA

Świetnym rozwiązaniem, które umożliwia markom zaistnienie w sieci jest kolaboracja z influencerami, niekoniecznie tymi, którzy znani są z pierwszych stron gazet. Współpracować możesz z Instagramerami, którzy dopiero pracują nad swoją pozycją w serwisie, ale posiadają grupę lojalnych i oddanych odbiorców. Dobrym pomysłem jest też na przykład wysłanie blogerom drobnego upominku z firmowym logo – na tyle pięknego, zabawnego czy intrygującego, żeby obdarowani zechcieli pokazać je na swoim profilu i oznaczyć Twoje konto.

 

Jeśli nie czytałeś moich poprzednich wpisów w których opisywałem jak dobrze prowadzić swoje konto na Instagramie oraz w jaki sposób tworzyć kontent i robić zdjęcia na swój profil znajdziesz je w zakładce Baza wiedzy.

Udostępnij ten post swoim znajomym!
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email