Statystyki związane z użytkownikami – Polska

Jesteś ciekawy, jak z Instagrama korzysta się w Polsce? Dowiedz się, co najbardziej interesuje i angażuje Polaków, a potem wykorzystaj wiedzę w praktyce, zwiększając swoją popularność na Instagramie. Przed Tobą garść statystyk, które zebrałem, żeby ułatwić Ci zadanie.

POLACY NA INSTAGRAMIE

W czerwcu 2017 roku (na co wskazuje m. in. raport portalu NapoleonCat, który sprawdzisz TUTAJ), w Polsce było 4,2 miliona użytkowników Instagrama, z czego 60% to kobiety. Według czerwcowych statystyk tylko 5% ogółu użytkowników miało więcej, niż 45 lat. Najwięcej, bo aż 40% wszystkich użytkowników Instagrama w Polsce miało od 18 do 24 lat. W sierpniu 2017 użytkowników Instagrama w Polsce było 4,8 miliona, ale co ciekawe, aż o 2 punkty procentowe zwiększyła się ilość korzystających z serwisu mężczyzn. O 1% zwiększyła się też ilość osób po 45. roku życia, które zdecydowały się założyć w nim konto.

 

INSTAGRAM KONTRA FACEBOOK

Według 9. edycji badań Wave, zrealizowanych przez dom mediowy UM z grupy IPG Mediabrands, Instagram w Polsce cieszy się zdecydowanie mniejszą popularnością, niż Facebook. Podczas, gdy w tym samym badaniu na świecie fakt korzystania z tego portalu przynajmniej raz dziennie deklarowało 45,7% badanych, w Polsce odpowiedź tę wskazywało niemal 60% respondentów. Na świecie 17,2% badanych korzysta z Instagarama przynajmniej raz dziennie, w Polsce liczba ta to zaledwie 8,4%, czyli… mniej o połowę! Czy jest się czym martwić? Cierpliwości. Przekonasz się o tym w ostatnim punkcie tego artykułu 🙂

 

KTO RZĄDZI INSTAGRAMEM?

Według portalu SoTrender we wrześniu 2017 roku na „polskim” Instagramie niepodzielnie rządzili państwo Lewandowscy. Zarówno profil należący do Roberta, jak i do Anny w ubiegłym miesiącu rozwijały się najszybciej (odpowiednio zyskując 222 tysięcy i 52 tysiące nowych followersów). Instagram najpopularniejszego polskiego piłkarza znalazł się też na drugim miejscu najbardziej angażujących profili, tuż po YouTuberze Karolu Dąbrowskim – Karolku. Na trzecim miejscu na liście największych profili, tuż za małżeństwem Lewandowskich znalazła się Ewa Chodakowska Fitness Expert.

 

TREND ALERT: URODA I ZDROWIE

Klaudia Żyłka w raporcie „Instagram Trends Wrzesień 2017” na portalu SoTrender (sprawdzisz go TUTAJ) pisze, że 2017 rok na „polskim” Instagramie należał przede wszystkim do szeroko rozumianego „dbania o siebie”. Autorzy zestawienia wskazują, że popularne były nie tylko profile zajmujące się sportem (wystarczy, że spojrzysz do poprzedniego punktu), zdrowym odżywianiem czy kosmetyką, ale też te zachęcające do obcowania z kulturą. Jednymi z najbardziej angażujących fanów, jednocześnie odnotowującymi największy wzrost w ciągu jednego miesiąca (na przykładzie września) były profile na Instagramie zajmujące się zdrowymi przekąskami, produktami bio czy tymi bez laktozy. W czołówce zestawienia profili, które rządzą Instagramem, znajdują się sportowcy – w tym przede wszystkim piłkarze i trenerzy personalni. Według wrześniowego raportu SoTrender znaczny wzrost zaangażowania fanów zaliczyły profile z branży kosmetycznej – awansując aż o 15 pozycji na miejsce pierwsze. Wszystko wskazuje na to, że tendencje te szybko nie ulegną zmianie!

Nadal zawrotną popularnością na Instagramie cieszą się również marki, w tym przede wszystkim te oferujące produkty z branży mody czy szeroko rozumianego lifestyle’u (na przykład elementy wyposażenia wnętrz).

 

POLSKIE FIRMY NA INSTAGRAMIE

Robert Bednarski, prezes Facebooka na region Europy Środkowo-Wschodniej, w wywiadzie udzielonym w październiku 2017 roku portalowi BusinessInsider.pl (KLIK) tłumaczył, dlaczego tak istotnym było powołanie Rady MŚP (Sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw) dedykowanej… Facebookowi. Jak podkreślił Bednarski, już 2 miliony małych i średnich firm na świecie korzysta aktywnie z Instagrama w celu „docierania z biznesem do ludzi”, a w Polsce zainteresowanie tych przedsiębiorstw biznesowymi funkcjami serwisu stale rośnie. Warto umacniać swoją pozycję w serwisie Instagram. Dlaczego?

Z firmowymi stronami na Facebooku kontaktuje się już przeszło 60 milionów ludzi. Chociaż, jak już wspomniałem wyżej, Facebook jest w Polsce zdecydowanie najpopularniejszą platformą społecznościową, eksperci przewidują, że rola Instagrama w przeciągu najbliższych lat zdecydowanie się umocni.
Już teraz 12 milionów Polaków korzysta z urządzeń mobilnych ponad 3 godzin dziennie!Klienci coraz chętniej będą sięgać po takie rozwiązania, jak łatwe zakupy na smartfonie, na przykład za pomocą Instagrama
Instagram jest jednym z najbardziej angażujących kanałów. Ponad 75% użytkowników tego serwisu po zobaczeniu wyświetlonej reklamy przechodzi na stronę produktu, a 30%…. decyduje się na zakup! (KLIK)

 

JAKIE Z TEGO PŁYNĄ WNIOSKI?

Biorąc pod uwagę przytoczone przeze mnie statystyki, można wyciągnąć prosty wniosek, że Instagram nie jest jeszcze w Polsce tak popularny, jak na przykład w Stanach Zjednoczonych. Nie oznacza to jednak, że przedsiębiorca, który zamierza rozwijać się w internecie, powinien skupić się na prowadzeniu kampanii promocyjnych na Facebooku. Warto wziąć pod uwagę, że jeszcze w 2015 roku polskich użytkowników Instagrama było niewiele ponad 2 miliony. Jk twierdzi cytowany przeze mnie wyżej Robert Bednarski, prezes Facebooka na region Europy Środkowo-Wschodniej, już teraz warto inwestować w swój rozwój na Instagramie, bo zainteresowanie tym serwisem będzie w Polsce stale rosnąć.

Udostępnij ten post swoim znajomym!
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email