Jak wykorzystać Instagram Stories do promowania swojego profilu na Instagramie?

Relacje na Instagramie to narzędzie, które możemy wykorzystać na wiele różnych sposobów. Instagram Stories może pomóc w zwiększeniu zainteresowania naszym profilem na Instagramie, zdobyciu zaangażowanych obserwatorów, a nawet w sprzedaży produktów czy usług. Sprawdź, jak skutecznie wykorzystać relacje w budowaniu biznesu w sieci.

 

POCZĄTKI, CZYLI JAK KORZYSTAĆ Z INSTAGRAM STORIES

 

Instagram Stories to narzędzie, które Instagram stworzył, inspirując się technologicznymi rozwiązaniami konkurencyjnego Snapchata. Przez wielu użytkowników uznane zostało za zdecydowanie prostsze i bardziej intuicyjne w obsłudze. Chętnie sięgają po nie zarówno duże marki, jak i Instagramowi blogerzy.

Z uruchomionych w sierpniu 2016 roku Instagram Stories w październiku 2016 roku korzystało 100 milionów aktywnych użytkowników dziennie, w listopadzie 2017 roku liczba ta wzrosła do ponad 300 milionów aktywnych użytkowników!

Jak korzystać z Instagram Stories? Na stronie głównej Instagrama wystarczy kliknąć ikonkę aparatu i zrobić zdjęcie za pomocą jednego kliknięcia lub film wideo (przytrzymując odpowiednio długo przycisk nagrywania). Do wyboru mamy również m.in. opcję Boomerang, pozwalającą na efekt animacji poklatkowej oraz Przewinięcie do tyłu.

W trybie selfie możemy wykorzystać również kilka zabawnych, animowanych nakładek. Jedną z ważniejszych narzędzi w Instagramowych relacjach jest transmisja na żywo, o uruchomieniu której zostaną poinformowani wszyscy nasi followersi. Jeśli chcemy wrzucić na Instagram Stories materiał z pamięci telefonu, wystarczy przesunąć palcem w górę na ekranie, żeby uzyskać dostęp do plików foto i wideo z ostatnich 24 godzin. Plik wystarczy wskazać za pomocą jednego kliknięcia.

Relacją na Instagram Stories można podzielić się ze wszystkimi obserwującymi lub z wybraną grupą, nazwaną „Bliscy znajomi”, oznaczoną w aplikacji za pomocą zielonej gwiazdki. Grupę tę można tworzyć samodzielnie, dodając do niej wybrane konta. Relacje – zarówno nasze, jak i publikowane przez obserwowane przez nas konta – widoczne są w belce na górze strony głównej Instagrama.

Profile, których Stories jeszcze nie widzieliśmy oznaczone są różowo-pomarańczową obwódką, z kolei profile, których relacje zostały przez nas obejrzane, mają obwódkę w kolorze białym.

 

EMOTIKONY I NAPISY, CZYLI PODRASUJ SWOJĄ RELACJĘ

 

Relacja na Instagramie może być atrakcyjną formą zainteresowania followersów naszym biznesem lub wręcz przeciwnie – zniechęcić do śledzenia prowadzonego przez nas profilu. Wszystko zależy… od pomysłu na Instagram Stories!

Relacje prowadzone regularnie, interesująco, z całą pewnością sprawią, że użytkownicy Instagrama częściej i chętniej będą do nas wracać. Jeśli chcemy zwiększyć ilość wyświetleń, przemyślmy strategię działania.

Do uatrakcyjnienia story posłuży nam wiele różnych narzędzi: możemy m.in. korzystać z pisaka, tworząc odręczne notatki czy strzałki, publikować napisy w wybranym przez nas kolorze, uzupełniać materiał ilustrującymi jego charakter emotikonami czy przyciskami z lokalizacją. Korzystając z nich lub z opcji tagowania innych kont, warto upewnić, że napisy są wystarczająco czytelne.

Umieszczane w relacji wideo bądź zdjęcie można też edytować w innych aplikacjach, takich jak KiraKira+ (dodająca efekt blasku do białych pikseli na zdjęciu) czy Hype Type (pozwalający na tworzenie animowanych napisów i uzupełnianie relacji o fragment muzyki). Materiały udostępniane w relacji powinny mieć proporcje 9:16. Jeśli chcemy uniknąć konieczności kadrowania obrazu, lepiej nagrywać wideo czy robić zdjęcia bezpośrednio w InstaStory.

Planując relację na Instagramie, warto myśleć całościowo, nie zanudzać oglądających statycznymi zdjęciami, ani nie przesadzając z ilością stosowanych efektów. Nie zapomnijmy też o widzach, którzy oglądają story bez dźwięku – jeśli zależy nam na przyciągnięciu ich uwagi do wypowiadanej treści, można pokusić się o dodanie jej skrótu w wersji tekstowej.

 

SWIPE TO SHOP, CZYLI UPROŚĆ ZAKUPY

Jedną z najważniejszych funkcjonalności Instagram Stories po zdobyciu około 10 tysięcy followersów jest możliwość dodania do relacji linku, prowadzącego bezpośrednio pod wskazany przez nas adres. Może to być zarówno strona sklepu on-line, formularz kontaktowy, blog czy kanał na YouTube.

To narzędzie jest lubiane przez Instagramerów dlatego, że pozwala na szybkie przemieszczenie się z profilu na docelową stronę bez konieczności publikowania linków, które trzeba później kopiować do okna przeglądarki. Jak najbardziej efektywnie wykorzystać tę opcję? Wystarczy stworzyć interesującą relację, na której prezentujemy konkretny produkt lub informujemy o naszej usłudze, a następnie kliknąć ikonkę „ogniw”, w rubrykę „adres URL” wkleić odpowiedni link i udostępnić relację. Osoby śledzące InstaStory odkryją komunikat „ZOBACZ WIĘCEJ” oraz strzałkę kierującą w górę.

Dla lepszego efektu warto poinformować followersów o sposobie aktywowanie linku za pomocą przesunięcia palcem w górę (SWIPE UP). Do tego przydadzą się dodatkowe napisy czy ikonki, dodawane za pomocą narzędzi wbudowanych w InstaStory (o czym informuję w poprzednim punkcie).

 

YES OR NO, CZYLI POZNAJ UPODOBANIA FOLLOWERSÓW

Funkcją Instagram Stories, na którą warto powinniśmy zwrócić uwagę, jeśli planujemy rozwój swojego firmowego profilu na Instagramie, jest ANKIETA. Może służyć nie tylko do rozrywki czy urozmaicenia relacji, ale przede wszystkim do poznania zainteresowań i oczekiwań osób śledzących nasz Instagram.

Za pomocą tego narzędzia możemy zapytać na przykład o to, który fason czy kolor produktu bardziej się podoba widzom, co chcieliby dostać w prezencie urodzinowym, którą wersję wideo na YouTube preferują, a także jakie są ich plany na weekend. Wbrew pozorom uzyskana w ten sposób wiedza może być bardzo wartościowa – analizując odpowiedzi możemy wywnioskować, jakie produkty zyskują większe zainteresowanie na Instagramie i czy profil prowadzony jest wystarczająco efektywnie (czy posty publikowane są o odpowiednich godzinach, czy content jest angażujący, itd.).

Przy okazji warto pamiętać o podziękowaniach za wzięcie udziału w ankiecie i podkreślić, że opinie followersów zostaną wzięte pod uwagę, na przykład poprzez wybór filmu reklamowego, na który wskazali. W ten prosty sposób możemy zwiększyć zaangażowanie odwiedzających i ich poczucie wpływu na naszą firmę.

 

BACKSTAGE, CZYLI DAJ SIĘ POZNAĆ

Podczas, kiedy content publikowany na Instagramie powinien być przemyślany i dopracowany (pisałem o tym TUTAJ), popularność Instagram Stories wynika z poczucia, że oglądający uczestniczy w poznawaniu prawdziwego życia właściciela profilu. W Instagramowych relacjach dobrze widziane są więc elementy humorystyczne, luz i prezentacja tego, co trudno dostrzec na wyselekcjonowanych zdjęciach, z których złożona jest siatka.

Jak wykorzystać tę funkcjonalność? Jeśli prowadzimy markę odzieżową, za pomocą relacji na Instagram Stories możemy zaprezentować kulisy powstawania sesji zdjęciowej do lookbooka, a jeśli jesteśmy właścicielami salonu kosmetycznego – efekty naszej pracy na zadowolonych klientach (których przy okazji warto oznaczyć).

W przypadku blogerów lub Instagramerów obserwatorów zainteresuje przede wszystkim zaplecze pracy: backstage eventów czy telewizyjnych wywiadów. Na wizerunek firm w mediach społecznościowych z całą pewnością wpłynie pozytywnie relacjonowanie prywatnych wypowiedzi pracowników, a także informowanie na InstaStory o atrakcyjnych ofertach, na przykład wyprzedaży.

 Jeśli zależy Ci na budowaniu swojego grona wiernych i zaangażowanych fanów pamiętaj, że możesz przetestować Instafame zupełnie za darmo i bez żadnych zobowiązań. Więcej informacji o tygodniu testowym znajdziesz na stronie głównej (KLIK).

 

 Sprawdź również moje poprzednie wpisy:

Dlaczego nie warto kupować obserwujących oraz polubień – negatywne skutki.

Jak dobrze prowadzić swoje konto na Instagramie i co robić, aby się ono rozwijało?

Jak robić dobre zdjęcia i wykorzystywać aplikacje do tworzenia contentu na swój profil?

Wykorzystywanie Instagrama w życiu małych i średnich firm.

Udostępnij ten post swoim znajomym!
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email