Jak dobrze prowadzić swoje konto na Instagramie i co robić, aby się ono rozwijało?

Instagram – prowadzenie konta

 Chcesz prowadzić profil na Instagramie, który zaciekawi ludzi i w jak najlepszy sposób zaprezentuje to, czym się zajmujesz? Podejdź do tego jak profesjonalista. Opracuj strategię, trzymaj się zasad, korzystaj z nowoczesnych narzędzi i bądź wyczulony na trendy. Zanim opublikujesz kolejne zdjęcie, poznaj moje rady dotyczące tego, jak najefektywniej prowadzić konto na Instagramie.

1. OKREŚL CEL

Niezależnie od tego, czy chcesz zdobyć jak największe zasięgi na Instagramie, zaciekawić publikowanym contentem czy zdobyć wymarzone kontrakty reklamowe, zanim podejmiesz jakiekolwiek kroki, zacznij od opracowania konkretnej strategii. Przede wszystkim zastanów się, czemu ma służyć Twój profil na Instagramie. Ma dostarczać rozrywki, informacji, a może ma pomóc w zakupie konkretnych produktów?

Sprecyzuj cel i podporządkuj mu każde działanie na swoim profilu. Możesz skonsultować się ze specjalistą, zrobić burzę mózgów ze współpracownikami albo wypisać punkty na kartce – zrób to w dowolnej formie, ale pamiętaj, że jeśli chcesz być efektywny, od teraz musisz trzymać się określonych założeń.

Jeśli jesteś dietetykiem, nie ma sensu wrzucać na swój profil recenzji najnowszych premier kinowych, a jeśli za pomocą Instagrama chciałbyś sprzedawać ręcznie robioną biżuterię – zapomnij  o zaangażowanych politycznie postach.

2. ZASTANÓW SIĘ NAD WYGLĄDEM

Masz już jasno sformułowany cel? Świetnie. Teraz kolej na podporządkowanie mu estetyki  Instagrama. Pamiętaj – wrażenie, jakie wywoła siatka (czyli układ zdjęć), zadecyduje o tym, jak Twoja marka będzie postrzegana w sieci. Pomyśl o działaniach na swoim profilu jak o visual merchandisingu, czyli tzw. sprzedaży wizualnej za pomocą odpowiedniej ekspozycji towaru.

Planuj wygląd contentu w zależności od tego, czym się zajmujesz i do kogo chcesz trafić. Jeśli jesteś biegaczem, który pokonuje maratony na całym świecie, możesz zdecydować się na kolorowe, żywiołowe zdjęcia, świetnie oddające ducha Twojej pasji. Wykonujesz minimalistyczne dodatki do wnętrz? W Twoim przypadku lepiej sprawdzi się Instagram w pastelowej kolorystyce i skandynawskim stylu.

Warto też, żebyś zrobił porządek na profilu i usunął lub zarchiwizował stare posty, które nie pasują do nowej koncepcji Twojego Instagrama.

3. STAWIAJ NA WARTOŚCIOWY CONTENT

Daj ludziom tylko to, czego potrzebują! Zanim opublikujesz jakiekolwiek zdjęcie na Instagramie zastanów się, jaką korzyść może przynieść obserwującym i z jakiego powodu mieliby kliknąć przy nim „lajk”. Czy jest wystarczająco piękne, zabawne, przekazuje istotne informacje? Daj sobie spokój z wrzucaniem zdjęć kiepskiej jakości czy mało ciekawych tylko dlatego, że po dwóch dniach przerwy wreszcie wypadałoby coś opublikować.

Moja rada? Regularnie zbieraj uniwersalne pomysły i materiały na posty – możesz je wykorzystać wtedy, kiedy w Twojej firmie czy w życiu nie dzieje się nic, czym akurat chciałbyś podzielić się na Instagramie.

4. EKSPERYMENTUJ I WYRÓŻNIJ SIĘ

W czasach sporej konkurencji na Instagramie, wyróżnianie się na tle innych jest już nie tyle dobrym pomysłem, co… Twoim obowiązkiem. Określ, co sprawia, że właśnie Twój profil może być ciekawszy od tysięcy innych, jemu podobnych. Może będą to osobiste opisy do postów, wyjątkowo zabawne hasztagi, ciekawy sposób kadrowania zdjęć, a może interaktywne zabawy, które wymyślisz dla swoich obserwujących? Testuj trendy, które sprawdziły się u konkurencji, ale staraj się też ją wyprzedzać. Jako trendsetter (czyli osoba, która nie podąża za trendami, tylko je kreuje) masz spore szanse się wyróżnić. Przypomnij sobie, jaką furorę zrobił swego czasu Instagram fotografa Murada Osmanna, zobacz jak działa nowatorski profil Miqueli, influencerki w stu procentach wygenerowanej w programie do grafiki 3D.

5. DOKSZTAŁCAJ SIĘ I OBSERWUJ

Jedno jest pewne. Jeśli chcesz wyprzedzić swoją konkurencję, musisz ją stale obserwować. Instagram jest narzędziem, które rozwija się i modyfikuje niemal każdego dnia – ci, którzy chcą prowadzić wartościowe konta, bacznie śledzą każde zmiany i rozwijają wiedzę z zakresu mediów społecznościowych. Konsultuj się ze specjalistami, dołącz do grup na Facebooku, w których możesz liczyć na wartościowe podpowiedzi, zapisz się do branżowych newsletterów. Jeśli tylko możesz, bierz udział w szkoleniach czy warsztatach, na których dowiesz się, jak można przekształcić swój Instagram w źródło zarobku. Dzięki temu dowiesz się, że kupowanie followersów nie ma żadnego sensu i poznasz aktualną listę blokowanych przez Instagram hasztagów.

6. ZNAJDŹ POMYSŁ NA INSTASTORIES

InstaStories już na początku 2017 roku zdecydowanie wyprzedził najpopularniejszą do tej pory aplikację Snapchat. W kwietniu z wymyślonego przez Instagram narzędzia korzystało dziennie 200 milionów użytkowników, podczas gdy Snapy wrzucało 161 milionów aktywnych użytkowników. Co ciekawe, InstaStories wciąż się rozwija, stale dostarczając nowych rozwiązań – wraz z ostatnimi aktualizacjami zyskaliśmy nowe filtry i możliwość organizowania ankiety. Jeśli planujesz powiększyć swoje zasięgi na Instagramie, powinieneś znaleźć sposób na interesujące i przyciągające uwagę Insta Stories, które sprawią, że ludzie chętniej będą Cię obserwować i wracać na Twój profil. Wrzucaj filmiki z urządzanych przez siebie warsztatów, pokazuj, jak naprawdę wygląda „zaplecze” Twojej pracy, organizuj angażujące ankiety z zabawnymi pytaniami lub twórz krótkie wywiady z interesującymi osobami. Pamiętaj też, że większym profilom (z ilością followersów ok. 10-20 tysięcy) Instagram umożliwia publikowanie na Insta Stories linków – to pomoże Ci przekierować ruch z Instagrama na Twój blog czy do sklepu online.

7. BĄDŹ AKTYWNY

Na Instagramie liczy się aktywość i regularność – w końcu na „lajki” i obserwowania trzeba sobie zasłużyć! Nie ma nic gorszego, niż profile, na których tygodniami nie pojawia się nowy content. Tego rodzaju bierność sprawi, że nie tylko nie zyskasz nowej publiczności (użytkownicy Instagrama sprawdzają, jak często odświeżasz feed!), ale też dotychczasowi obserwujący zniechęcą się i „odlajkują” Twój profil. Zaplanuj content przynajmniej na kilka dni do przodu i wrzucaj posty regularnie. Lajkuj zdjęcia na innych kontach, komentuj, bierz udział w ankietach na Insta Stories, oznaczaj innych na zdjęciach i rób aktywne tagi w opisie posta. Odświeżaj też opis w zakładce „BIO”, na przykład wrzucając linki do nowego filmu na YouTube czy artykułu na blogu.

8. KORZYSTAJ Z NOWOCZESNYCH NARZĘDZI

Twoim wsparciem w pracy nad profilem będą nowoczesne narzędzia. Nie tylko aplikacje, które pomogą Ci zaplanować content czy przypomną o porze wrzucenia posta, ale też takie rozwiązania, jak InstaFame. To dobre wyjście, jeśli chciałbyś zebrać zaangażowaną i zainteresowaną Twoim profilem publiczność, skierować publikowane posty do konkretnej grupy docelowej (na przykład mieszkańców danego miasta czy osób o określonych zainteresowaniach), a także mieć bezpośredni kontakt z ekspertami, którzy przeanalizują razem z Tobą efektywność Twoich działań na Instagramie i podpowiedzą, co można w nich zmienić. InstaFame przetestujesz za darmo przez 7 dni bez żadnych zobowiązań, więcej informacji znajdziesz na stronie głównej.

9. NIE ZNIECHĘCAJ SIĘ

Zdobywanie popularności na Instagramie wcale nie jest łatwą sprawą. Wymaga regularności, świetnego pomysłu, dobrych narzędzi, a przede wszystkim – mnóstwa cierpliwości. Nie zniechęcaj się, jeśli spodziewane wyniki nie pojawiają się po tygodniu. Zastanów się nad tym, czy na pewno wykorzystujesz cały zasób swoich możliwości i skup się na tym, żeby kolejny publikowany przez Ciebie post był jeszcze lepszy od poprzedniego.

Udostępnij ten post swoim znajomym!
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email